Nieuws

 

 

Mondkapjes in de praktijk

Gezien de grote toename van besmettingen met het Corona virus verzoeken we begeleiders en patienten een mondkapje te dragen in de praktijk. Vooruitlopend op het beleid van de overheid stellen we dit in onze praktijk verplicht.

-Het mondkapje mag alleen af als je in de behandelstoel ligt, na de behandeling a.u.b. meteen weer opzetten totdat je de praktijk verlaat.

-Patiënten gaan alléén naar de behandelstoel.

-Per patiënt mag 1 begeleider in de wachtkamer wachten.

-Bij dringende vragen mag 1 begeleider mee naar de behandelruimte (na overleg met de secretaresse) Bij de planbespreking mogen max. 2 begeleiders mee voor het gesprek, maar er mag maar begeleider mee naar de behandelruimte (mocht de behandeling meteen plaatsvinden).

-Bij het starten van de behandeling mag 1 begeleider mee naar de behandelruimte,controles vinden plaats zonder begeleiding.


Tijdelijke declaratiecode F902 Sars-CoV-2 voor extra kosten ivm Coronavirus

In de zomervakantie heeft de NZA bepaalt dat er gedurende een tijdelijke periode (augustus, september en oktober) een extra toeslag kan worden berekend voor de extra kosten i.v.m. de maatregelen t.b.v het Coronavirus.

Deze code wordt door de verzekeraar vergoedt indien de patient verzekerd is voor orthodontie.

Deze toeslag kan elke keer worden gedeclareerd op het moment dat de patient in de stoel ligt en behandeling plaats vindt met een maximum van 1 x per dag.

Na de periode augustus-oktober zal er door de NZA met de zorgverzekeraars worden geevalueerd of de periode zal worden verlengd of beeindigd. Per 1 november heeft de NZA besloten dat deze code niet meer mag worden gedeclareerd.


Update over de maatregelen in de praktijk tijdens de Corona crisis

We hopen dat het goed met u gaat. De afgekondigde maatregelen hebben een grote invloed op iedereen. Naaste de bekende maatregelen hebben de beroepsorganisaties in de Mondzorg protocollen geformuleerd voor de behandeling van niet-corona patienten tijdens de corona crisis zodat onze zorg voor uw gebit gewaarborgd is. Van onze kant proberen we alles eraan te doen om veilig te kunnen werken en vragen uw begrip voor de maatregelen die we in onze praktijk hebben genomen. Hiermee willen bereiken dat de veiligheid van onze patienten en personeel gegarandeerd is.

Alle patienten worden door ons persoonlijk benaderd om te vragen hoe de gezondheidssituatie op dit moment is en of ze een afspraak willen hebben om de behandeling voort te zetten. Zoals voorheen verzoeken we de patient om alleen naar de praktijk te komen. Dit om zoveel mogelijk te voorkomen dat er teveel mensen aanwezig zijn op een zelfde moment. Als er toch begeleiders bij zijn kunnen zoals gewoonlijk in de wachtkamer plaatsnemen. De poetshoek en toiletten zijn weer opengesteld. Met klem wordt verzocht dat alleen de patient de behandelzaal binnenkomt. In gevallen dat er dringende vragen zijn van de begeleider kan 1 begeleider meekomen op de behandelzaal. Ook hier weer in het kader van de drukte op de behandelzaal. We hopen op uw begrip gedurende deze tijden. Klik op de afbeelding om het goed te kunnen lezen. 

Bijgaand ook het protocol Leidraad Mondzorg Corona van de Mondzorgkoepels in samenwerking met VWS en RIVM


Ontvangen van een digitale factuur

Per 1 juli gaat factoringbedrijf  FAMED fuseren en zal hierna INFOMEDICS gaan heten. Binnenkort bestaat de mogelijkheid om de factuur van de behandelingen die door INFOMEDICS naar u worden verstuurd digitaal te ontvangen. Hiervoor zijn het 06 nummer en het emailadres nodig van de persoon  die de facturen thuis afhandelt (debiteur). Indien u dit wenst kunt u deze gegevens doorgeven aan de secretaresse.


Complimenten van de Nederlandse Zorgautoriteit

Onlangs ontvingen we van de Nederlandse Zorgautoriteit een goede waardering voor onze informatievoorziening naar de patient toe.


Rechtstreeks declareren bij uw verzekeraar per 1 maart NIET meer mogelijk

De declaratie van de beugel behandelingen kon voorheen door ons worden ingediend bij uw zorgverzekeraar. De zorgverzekeraars hebben aangegeven geen contracten meer af te sluiten met mondzorg verleners waaronder ook de orthodontist.

Indien de declaratie niet bij uw zorgverzekeraar kan worden ingediend krijgt u via een factoring bedrijf de declaratie toegestuurd. Wij hebben hiervoor FAMED in de arm genomen. U wordt gevraagd de declaratie aan hun te voldoen. U kunt vervolgens de declaratie factuur indienen bij uw verzekeraar om deze te verrekenen volgens de polisvoorwaarden.

Soms verrekend het factoring bedrijf al het verzekerde deel met uw zorgverzekeraar en zal de declaratie alleen het niet verzekerde deel betreffen.

U kunt bij de secretaresse informeren als er vragen zijn.


Er hoeft niet meer te worden gehapt bij Orthopost

Tot voor kort moesten er altijd gebitsafdrukken worden gemaakt voor nader onderzoek. Dit werd door veel mensen als vervelend ervaren. Op dit moment heeft Orthopost een digitale scanner aangeschaft. Dit betekent dat het niet meer nodig is om gebitsafdrukken voor onderzoek te maken.Geheel pijnloos kan het gebit worden gescand wat een nauwkeuriger en direct zichtbaar resultaat geeft. Vraag de secretaresse voor meer informatie


Handige tips en weetjes

-Tijdens de behandelingen wordt je geholpen door verschillende assistentes. Het kan zijn dat er een voorkeur bestaat voor een bepaalde assistente.
Dit kun je aangeven bij de secretaresse om in het vervolg geholpen te worden door desbetreffende assistente. We proberen hier dan zoveel mogelijk rekening mee te houden.

-Gedurende de behandeling kan de behandelstoel worden afgeschermd met een scherm om meer privacy te krijgen als dat wordt gewenst. Dit kunt je aangeven bij de assistente door wie je wordt behandeld.

-Bij binnenkomst in de praktijk kan men zich aanmelden bij de barcode scanners. Hiervoor kan het afsprakenbonnetje of het aanmeldkaartje worden gebruikt. Daarnaast bestaat er ook sinds kort een mobiele barcode. Handig omdat je meestal de mobiele telefoon bij je hebt. Ga op de mobiele telefoon naar www.orthopost.nl en tik op het icoontje onderaan het scherm (vierkantje met een verticale pijl). Kies voor "toevoegen aan beginscherm". Hierdoor zal er een app op je mobiele telefoon worden geplaatst. Door het vastleggen van de gevraagde gegevens kun je snel je afspraken zien, gegevens van Orthopost bekijken en je mobiele barcode gebruiken voor het aanmeldscherm.

-Voor en na de behandeling worden foto's gemaakt van het gebit. Deze kun je op aanvraag bij de secretaresse of assistente via onze website downloaden. Ga vervolgens naar de website en klik op "Ik heb al een beugel" en “Aanmelden”. Voer patientennummer en geboortedatum in. Vervolgens kom je op jouw stukje site waar gemaakte afspraken staan en de foto’s. Via de rechter muisknop kun je de gewenste foto’s downloaden.
De foto's blijven dan 2 weken op de webserver beschikbaar


Shirtsponsoring in het nieuwe seizoen voor handbalvereniging ESC'90 uit Stein


GRATIS PARKEREN ORTHOPOST

Vanaf nu is het mogelijk om bij de garage onder het Hub Dassenplein te parkeren om daarna met het uitrijkaartje een uur gratis te krijgen op vertoon van uw uitrijkaartje bij de balie van Orthopost.

De secretaresse scant het uitrijkaartje in en hierdoor wordt 1 uur parkeren bij u in mindering gebracht als u gaat afrekenen bij de parkeergarage.

LET OP: Dit geldt alleen voor het parkeren bij het Hub Dassenplein.


Logopediste in Orthopost

Vanaf donderdag 9 januari 2014 is in Orthopost een logopediste werkzaam. Zij zal haar eigen patienten van centrum Dialogo behandelen en daarnaast ondersteuning geven aan patienten die reeds bij Orthopost in behandeling zijn voor een gebitscorrectie d.m.v. een beugel


UIT magazine artikel


Shirtsponsoring handbalvereniging V en L uit Geleen

Ook handbalvereniging V en L uit Geleen werd gesponsored met nieuwe shirts


Interview in blad Impuls (uitgegeven door de Rabobank Westelijke Mijnstreek)

In de december uitgave van het blad IMPULS dat door de Rabobank wordt uitgegeven is een interview afgedrukt over Orthopost. 


Uitzending

Sinds de opening van Orthopost zijn we begonnen met een behandel en desinfectie systeem waarbij het instrumentarium dat voor een behandeling wordt gebruikt rechtstreeks beschikbaar is uit het desinfectie apparaat.

Hierdoor kan er efficient worden gewerkt en is het reinigen en desinfecteren van het instrumentarium minder arbeidsintensief voor het personeel en is de kans op besmetting nihil. Er hoeft immers niet meer handmatig instrumentarium te worden schoongemaakt.

Het bedrijf Promiq heeft hiervoor instrumentendragers gemaakt. Onlangs zijn voor het programma "Ondernemend Nederland" van RTL 7 opnames gemaakt in onze praktijk.

Zaterdag 23 november om 13.00 uur op RTL 7 worden deze opnames uitgezonden


Sponsoring voetbalclub Geleen-Zuid

In de herfstvakantie is een afvaardiging van de voetbalclub Geleen-Zuid naar Orthopost gekomen om de voetbalshirts en sporttassen in ontvangst te nemen die door Orthopost zijn gesponsored.

 

 


Shirtsponsoring handbalvereniging Sittardia

Begin 2013 heeft Orthopost wedstrijdshirts gesponsored voor de Sittardse Handbalvereniging Sittardia. Verschillende jongens en meisjes teams kregen een nieuw shirt aangeboden.

Hieronder staat de jongens C1 afgebeeld


Aanschaf meubiliar hockeyclub Scoop

Begin 2013 heeft het interieur van het clubhuis van hockeyclub Scoop een vernieuwing ondergaan. Het meubiliar is hiervoor mede gesponsored door Orthopost.